Sivut

keskiviikko 23. toukokuuta 2018

Irtiotto arjesta Helsingissä

Heipat vaan kaikille ! Kaiken kiireen ja stressin keskellä löytyi sopivasti hetki tulla kirjoittelemaan, tässä nimittäin on ollut pientä pääsykoepanikointistressiä ilmassa ja välillä tuntuu ettei vuorokauden tunnit ei riitä tekemään kaikkea mitä pitäisi. Pienien hermoromahduksien ja päiväunien jälkeen ilma on kuitenkin yleensä puhdistunut ja jaksaa taas miettiä kaikkea ilman panikointia. En edes muista milloin olisin ollut näin pahasti ylikuormittunut kuitenkin muistan sen että tämä on vaan hetkellistä ja parin viikon päästä tämä kaikki on ohitse.
Mutta lauantaina lähdettiin ottamaan pieni irtiotto arjesta, kaikesta stressistä ja paineista ja suunnattiin Helsinkiin !
Lauantaina hypättiin bussiin työvuoroni jälkeen ja hurauteltiin Helsinkiin. Perille päästyämme kävimme Kampissa syömässä Pizzariumissa ennen kuin suuntasimme hotelille. Yövyimme Scandic Grand Marinassa Katajanokassa ja hyvän sään salliessa otimme rentouttavan kävelylenkin hotelille. Samalla pystyimme haistelemaan Esplanadilla järjestettyä ruokapäiviä ja ihmettelemässä kauppatorin kojuja. Hotellille päästyämme illan suunnitelmat selvenivät ja päätimme hypätä junaan ja käydä Kilossa Miksun baarissa katsomassa onko meno yhtä päätöntä kuin mitä tv-ohjelma on antanut ymmärtää, päin vastoin. Kilosta matkasimme takaisin ytimeen jossa kävimme ihailemassa Scandic Simonkentän kattoterassin maisemia, jotka olivat hotellilabyrintin arvoiset varsinkin hieman laskevassa auringossa. Kaupunkiseikkailun jälkeen pystyi hyvillä mielillä painamaan pään tyynyyn ja herätä aamulla hotellin aamupalalle.
Sunnuntaina olimme suunnitelleet lähtöä Korkeasaareen. Kauppatorilta pääsi todella helposti vaan hyppäämään vesibussiin ja 10minuutin venematkan jälkeen oltiinkin käden käänteessä perillä. Itse olen yrittänyt päästä käymään tuolla melkein vuosittain ja nyt ennen kuin sesonki on korkeimmillaan ja säät todellakin sallii niin oli ehkä paras hetki vierailuun. Luultavasti jos koko kesä (toivottavasti) on tälläiset kelit niin uusinta on edessä, koska ikuinen lapsi ei ikinä kyllästy.
Helsinki on muutenkin kesäisin todella ihana kaupunki, sellainen mihin voi parin kuukauden aikana kipaista pariinkin otteeseen ja ei kyllästy, nimittäin se ihmispaljous ja kaupunkikulttuuri on vaan puoleensa vetävää, varsinkin tälläisen pienen kaupungin kasvatille.
Reissusta jäi kuitenkin vieläkin kipeänä olevat jalat, erittäin mieleenpainuvat muistot ja nippu valokuvia, eli onnistunut reissu ! Ja pakkohan tuo on vielä uusia kesemmällä, jos tällä kertaa lisää päälle Linnanmäen ja yhden lisäpäivän.

Oletteko jo kerenneet tekemään kesäisiä viikonloppureissuja ?